alvaais

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Model?...

Av alva hildensjö - 30 juli 2011 22:00

Nån med som ser på Top model? Just nu är det "Top model Australien" och "Top model england"!


Det borde vara krävande att vara modell samtidigt som det säkert är skit kul! Funderar själv på att bli modell!:)

 

 

Men det kommer ta ett tag att lära sig gå som Tyra Banks;)

http://www.youtube.com/watch?v=QCPW_npCgeU&feature=related

 

Puss

 
 
Ingen bild

Moa

30 juli 2011 22:25

Men hur kan man bli modell om man typ är mellern 11 och 18 år?=)Skulle vilja bli modell på något sett. Hehe

alva hildensjö

30 juli 2011 22:36

Man kan skicka bilder till olika modeargenturer(t.e.x Stockholmsgruppen osv.)och höra om dom är intresserade! Annars kan man söka jobb för olika tidningar som Julia elr frida mm:)

Om du vill testa att vara modell("plåtas av riktiga fotografer")så kan du boka en photoshoot med en proffesionell fotograf, fast det kostar såklart några hundralappar;)

 
Ingen bild

wilma

31 juli 2011 18:40

men har du egenskaperna till att bli modell. tänk på det...;D

alva hildensjö

31 juli 2011 20:45

Öh, såklart jag har!?

 
Ingen bild

sofie

19 augusti 2011 14:54

hej eh.. hur gör man om man vill bli modell till en tidning eller så?? :)

alva hildensjö

19 augusti 2011 15:29

Då får du börja med att kolla om det behövs fler modeller till tidningen. Det kan du se på tidningens hemsida. Nu vet ju inte jag vilken tidning du skulle vilja bli modell till, men FRIDA har en sida där men får visa upp sina outfits för en vecka. Det kanske är bra att börja med? Håll även ögonen öppna efter en modell-tävling i olika tidningar!

Om du vill börja som modell på fritiden( alltså inte som jobb!) tycker jag att du ska träna på att bli bra på bild genom att först bli fotad av såna du känner. Sen kan du möjligen boka en fotosession med en proffessionell fotograf. Men det kostar en del!:)

Lycka till:)

 
Ingen bild

Olivia

19 augusti 2011 18:08

hej jag läste kommentarerna ovanför och jag undrar har du varit modell till en tidning eller ngt? och har du ngn gång skickat bilder till en modeargentur och i sånna fall vilken? :)

alva hildensjö

20 augusti 2011 11:27

Jag ska strax svara på din fråga i ett inlägg:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

BD

Av alva hildensjö - 20 september 2011 15:39

Har    gjort   en    ny   blogg!   Hoppas   ni   följer   mig    dit   :)     http://truebieberfever.bloggplatsen.se   Ses där;)       ...

??

Av alva hildensjö - 19 september 2011 21:45

Tror ni att alla dom här fansen samlas i Stockholm och tigger om Justin för inget??     ...

Av alva hildensjö - 19 september 2011 21:29

Fem läsare skrev till mig att dom inte ville att jag skulle skriva om Justin Bieber! Åt helvete med att jag slutar med det!! Jag tänker inte byta ut mitt liv! Justin är en av dom människor som ger mig enormt mycket inspriation, och jag är inget utan ...

Av alva hildensjö - 19 september 2011 21:20

I helgen va jag på kryssning med mina kusiner, min syster och farmor och farfar!:) På kvällen står jag vid karaoken och helt plötsligt går Omar Rudberg förbi en halvmeter ifrån mej!!!!!(Alltså han är 12 år och är med i tv och har sjungit med Eric Saa...

Presentation


Välkommen till min blogg!

Jag heter Alva och är nittinia. Jag har vänner, familj, pojkvän och djur! Allt man behöver helt enkelt..

Fråga mig

43 besvarade frågor

Omröstning

Jag ska snart göra ett video inlägg! Vad ska det handla om?
 Hur jag sminkar mig
 Hur vi bor
 Min pojkvän
 Min garderob

Kategorier

Eric Saade

You are the best!

Love you forever

 

      

Du är en Jesusfigur<3

Mycket mode...

Nu i sommar och höst kommer jag skriva massor om mode!!


Ovido - Quiz & Flashcards